Marketing, Promocja

Nieprzemijające billboardy

Billboard – od dziesięcioleci a może nawet setek lat sposób na zagospodarowanie przestrzeni dla reklamy. Mamy telewizję, radio, od dwóch dekad Internet. Te wszystkie media, dzięki którym możliwy jest przekaz informacji a w tym przekaz reklamowy nie doprowadziły do upadku reklamy zewnętrznej.

Jednak przestrzeń fizyczna to cały czas podstawowe środowisko funkcjonowania człowieka. Nie zmieniły tego wynalazki ostatnich 200 lat i nic nie wskazuje, żeby miało to się zmienić. Co prawda równoległa rzeczywistość w sieci rozwija się dynamicznie i duża cześć aktywności człowieka przeniosła się do Internetu, to jednak cały czas chcemy przejść się na spacer, do kina, do restauracji czy kawiarni. Cały czas chcemy biegać, podróżować, podziwiać przyrodę czy architekturę. Specjaliści od reklamy nie mogą ignorować ogromnego potencjału reklamowego otwartych przestrzeni. Billboardy były obecne od zarania kapitalizmu, potencjalnie wszędzie tam, gdzie można było reklamować swoja firmę czy też ofertę.

Wiele ulic w państwach Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych czy Australii, czyli tej, gdzie niegdyś funkcjonował kapitalizm, upstrzonych jest billboardami. Współtworzą one aurę tych miejsc, są w pisane w ich dna, pasują tam. My dopiero uczymy się tego, lata 90-te ubiegłego wieku to czas wielu koszmarów reklamowych, teraz jest już coraz lepiej.

Projektując kampanię reklamową nie rezygnuj na starcie z reklamy zewnętrznej jako tej sprzed ery Internetu, tej nienowoczesnej. Ona nie jest nienowoczesna. Jest cały czas aktualna. Reklama zewnętrzna, w tym jej podstawowy rodzaj to znaczy billboardy – jest aktualna i może być niezwykle skuteczna.